Gândăcelul de Elena Farago

Descriere;Poezia este publicata pentru copii care ne spune cum trece un gandacel de toate posnele unui copil

















De ce m-ai prins în pumnul tău,
Copil frumos, tu nu ştii oare
Că-s mic şi eu şi că mă doare
De ce mă strângi aşa de rău?

Şi-mi place să mă joc şi mie,
Şi mila trebuie să-ţi fie
De spaimă şi de plânsul meu!

De ce să vrei să mă omori?
Că am şi eu părinţi ca tine,
Şi-ar plânge mama după mine,
Şi-ar plânge bietele surori,

Şi-ar plânge tată mult de tot
Căci am trăit abia trei zile,
Îndură-te de ei, copile,
Şi lasă-mă, că nu mai pot!...

Aşa plângea un gândăcel
În pumnul ce-l strângea să-l rupă
Şi l-a deschis copilul după
Ce n-a mai fost nimic din el!

A încercat să-l mai învie
Suflându-i aripile-n vânt,
Dar a căzut în tarna frânt
Şi-ntepenit pentru vecie!...

Scârbit de fapta ta cea rea
Degeaba plângi, acum, copile,
Ci du-te-n casa-acum şi zi-le
Părinţilor isprava ta.

Şi zi-le că de-acum ai vrea
Să ocroteşti cu bunătate,
În cale-ţi, orice vietate,
Oricât de far-de-nsemnatate
Şi-oricat de mică ar fi ea!


Detalii: Blogul Canteceledecopii.blogspot.com este un blog cu cantece si poezii dedicat copiilor, parintilor si bunicilor. Poezia Gandacelu a fost adaugat pe data de 30 aprilie 2014
si este o poezie ce apartine de categoria poeziilor.  Asteptam cu drag sa reveniti pe blogul Canteceledecopii.blogspot.com in fiecare zi pentru a vedea ce noutati am mai adaugat pe blog. Asteptam comentariile si parerile dumneavoastra pe blog sau pe facebook.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hai afara la zapada (Frozen)

Doi frati cuminti-Elena Farago

Mingea de Ion Carnu